Isännöinnin vaihto vaivattomasti – näin se onnistuu askel askeleelta

Isännöinnin vaihto vaivattomasti – näin se onnistuu askel askeleelta

Isännöinti on yksi taloyhtiön tärkeimmistä ulkoistetuista palveluista – ja sen laatu vaikuttaa suoraan kiinteistön arvoon, asumisviihtyvyyteen sekä kustannustehokkuuteen. Jos isännöintipalvelu ei enää vastaa odotuksia tai taloyhtiön tarpeet ovat muuttuneet, voi isännöinnin vaihtaminen olla ajankohtaista.

Isännöitsijän vaihtaminen ei ole niin työlästä kuin usein ajatellaan – etenkin, kun rinnalla on asiantunteva taho hoitamassa prosessin vaihe vaiheelta.

Milloin isännöinti kannattaa vaihtaa?

  • Palvelun laatu ei vastaa odotuksia
  • Viestintä hallituksen ja osakkaiden kanssa takkuaa
  • Taloushallinnossa tai asiakirjojen hoidossa on epäselvyyksiä
  • Taloyhtiöllä on edessä merkittävä korjaushanke
  • Isännöintisopimus on vanhentunut tai epäselvä

Jos yksikin näistä osuu kohdalle, on hyvä hetki selvittää vaihtoehdot ja kilpailuttaa isännöinti.

Näin isännöinnin vaihto etenee – 7 vaihetta

Isännöinnin vaihtamisesta päättää taloyhtiön hallitus. Kun päätös on tehty, varsinainen prosessi voidaan viedä läpi hallitusti ja vaivattomasti. Esimerkiksi Kuuru Isännöinti tarjoaa avaimet käteen -palvelun, jossa hoidamme koko vaihdon puolestanne – ilman ylimääräistä kuormaa hallitukselle.

1. Tarjouspyyntö ja alkukartoitus

Hallituksenne lähettää meille tarjouspyynnön. Kartoitamme yhtiönne tarpeet ja pyydämme liitteeksi yhtiöjärjestyksensekä viimeisimmän tilinpäätöksen.

2. Palveluesittely ja tarjous

Esittelemme Kuuru Isännöinnin palvelupaketin esimerkiksi lyhyessä Teams-palaverissa. Tavoitteenamme on selkeys ja läpinäkyvyys heti alusta lähtien.

3. Yksityiskohdat kuntoon

Mahdolliset jatkokysymykset käydään läpi tehokkaasti. Räätälöimme sopimuksen juuri teidän yhtiönne tarpeisiin.

4. Päätöspöytäkirja ja valtuutus

Laadimme hallituksenne puolesta valmiin päätöspöytäkirjan isännöinnin vaihtamisesta. Samalla valtuutatte meidät hoitamaan siirtotoimenpiteet vanhalta isännöitsijältä uudelle.

5. Sopimuksen allekirjoitus

Uusi isännöintisopimus allekirjoitetaan sähköisesti – nopeasti, turvallisesti ja ilman turhaa paperityötä.

6. Siirtymävaihe (yleensä 3 kk)

Useimmissa sopimuksissa on kolmen kuukauden irtisanomisaika. Tänä aikana valmistelemme siirron huolellisesti: tutustumme aineistoon, siirrämme tiedot järjestelmiimme ja luomme valmiudet sujuvaan aloitukseen.

7. Viestintä osakkaille ja uusi alku

Isännöinnin vaihtuessa tiedotamme osakkaita selkeästi ja ajallaan. Uusi yhteistyö alkaa – toivottavasti pitkäaikaisesti ja luottamuksella.

Miksi valita Kuuru Isännöinti?

Me Kuuru Isännöinnissä uskomme, että isännöinti voi olla läpinäkyvää, ennakoivaa ja asiakaslähtöistä. Tarjoamme nykyaikaiset työkalut, asiantuntevat ammattilaiset ja mutkattoman yhteistyön – ilman piilokuluja tai harmaita alueita.

Tarjoamme isännöinnin vaihdon avaimet käteen -pakettina – me hoidamme koko prosessin puolestanne. Taloyhtiönne hallitukselle jää vain yksi tehtävä: tehdä päätös paremmasta isännöinnistä.

Ota ensimmäinen askel jo tänään!

Lähetä meille tarjouspyyntö ja aloitetaan keskustelu – ilman sitoumuksia.

Takaisin

Your message has been sent

Varoitus
Varoitus
Varoitus
Varoitus
Varoitus
Varoitus!